Winkels

Je hebt nog geen favoriete winkel

Alle winkels
nl Nederlands fr français

Retourneren

Zitten de schoenen niet goed, is het de verkeerde maat, vind je de kleur van je nieuwe tas toch niet zo mooi…? Geen probleem, je kan je aankoop gratis retourneren in België binnen de 30 dagen na ontvangst.

Veelgestelde vragen

Ja, vanuit België kun je gratis jouw bestelling retourneren binnen 30 dagen, zolang de producten ongedragen en onbeschadigd zijn. Dit kan via één van onze Torfs-winkels of via Bpost.

Ook artikels aangekocht tijdens acties of solden kunnen geretourneerd worden.
Retourneer je meerdere verzenddozen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Wil je graag je aankoop retourneren vanuit een ander land dan België, dan kan je het retourneren per post op jouw kosten.
Retouradres:
Distributiecentrum Schoenen Torfs
Afschrijverslaan 2
9140 Temse
België

Dat klopt! In het kader van duurzaamheid versturen we sinds de zomer van 2024 onze bestellingen “paperless”, zonder papieren. Het retourformulier en retourlabel worden nu digitaal verstuurd. Je kan die vinden in de bijlage van de verzendbevestigingsmail. Die e-mail heeft als onderwerp: Verzendbevestiging en factuur voor je bestelling bij Torfs.

Retourneren via een Torfs-winkel: Je kan jouw bestelling retourneren in je favoriete Torfs-winkel. Wist je dat er in Vlaanderen altijd een winkel is op maximum 20 minuten rijden? Hou bij het retourneren van je bestelling in de winkel zeker je verzendbevestigingsmail bij de hand.

Retourneren via bpost postkantoor of postpunt: In de bijlage van de verzendbevestigingsmail vind je een retourlabel en retourformulier. Print beide uit. Steek het ingevulde retourformulier mee in je pakket en plak het bpost-label op de doos. Nu kan je gratis jouw bestelling retour sturen via een bpost postkantoor of een bpost postpunt naar keuze.

Ben je niet in de mogelijkheid je documenten te printen, laat dan je retourbarcode scannen in een postpunt en print het label kosteloos ter plekke. Je kan dit op de doos kleven alvorens het in te leveren voor retour.

Retourneren via een bpost pakketautomaat: Met het retourformulier in je pakket en het retourlabel op je doos geplakt, kan je het retourlabel aan de pakketautomaat scannen, een locker kiezen en je pakje er veilig in opbergen. Bpost zorgt er dan voor dat dit bij ons terecht komt. Je krijgt een retourbevestiging per e-mail zodra we jouw retour hebben verwerkt en regelen vervolgens de terugbetaling of omruiling.

Je kan jouw online bestelling binnen de 30 dagen gratis retour brengen in één van onze Torfs-winkels. Onze winkelcollega’s regelen graag jouw terugbetaling of omruiling. Neem jouw producten mee in de originele schoendoos of verpakking. Hou bij het retourneren van je bestelling in de winkel zeker je verzendbevestigingsmail bij de hand.

Je kan jouw aankoop op twee manieren omruilen, mits het gewenste artikel nog voorradig is.

Omruilen via een Torfs-winkel: om je artikel om te ruilen, hebben we in de winkel jouw factuur en het artikel nodig.

Omruilen via de webshop: vul hier het omruilingsformulier in om je omruiling aan te vragen. Daarna kan je jouw pakket retourneren via Bpost. Van zodra wij jouw order goed ontvangen hebben, versturen we het nieuwe artikel.

Op je retourformulier kan je aanduiden of je een terugbetaling of tegoedbon wenst. Indien je een gedeelte betaalde met een bon, krijg je bij retour een nieuwe bon met dezelfde waarde. Indien je met een B2B bon betaalde, krijg je het bedrag opnieuw terug in een bon.

Moet ik mijn retourformulier printen?

Het printen van je retourformulier is in 2 gevallen noodzakelijk:

  1. Je deed je betaling in de winkel. In dit geval beschikken we je niet over je betaalgegevens. Vergeet zeker niet het retourformulier ingevuld mee met je artikel terug te sturen en hierop je IBAN en BIC code te vermelden. Zo hebben wij meteen de juiste betaalgegevens ter beschikking om de terugbetaling zo snel mogelijk in orde te brengen.

  2. Je wenst een andere wijze van terugbetaling dan de originele manier van betaling. Print het retourformulier af en duid aan op het retourformulier indien je liever een tegoedbon krijgt om op een volgende gelegenheid een aankoop mee te betalen. Ben je niet in de mogelijkheid om je retourformulier te printen? Neem dan contact op met klantenservice via het contactformulier

Je wordt terugbetaald op het moment dat jouw retour gecontroleerd en goedgekeurd is. Wij streven ernaar om de terugbetaling op te starten binnen 1 à 2 werkdagen na het ontvangen van jouw retourzending.

In uitzonderlijk drukke periodes zoals tijdens de solden en het eindejaar kan dit soms wat langer duren, waarvoor we jouw begrip willen vragen.

Staat van het product Het product is ongedragen, ongebruikt en onbeschadigd.
Retourtermijn Je retourneert het product binnen de 30 dagen na de levering.
Originele verpakking Producten moeten worden teruggestuurd in de originele verpakking, zoals de schoendoos of het verpakkingsmateriaal van de tas, het kledingstuk of accessoire.
Retourkosten Retourzendingen zijn gratis vanuit België met je Bpost-retourlabel of via een retour in een Torfs-winkel. Retourkosten die je op eigen initiatief maakt, worden niet terugbetaald.

Stuur je jouw artikel binnen de 30 dagen na levering onbeschadigd en ongedragen retour? Dan betalen we jou graag terug. Ook artikels aangekocht tijdens acties of solden kunnen geretourneerd worden.

Tip: pas je schoenen binnenshuis op een propere ondergrond, zodat je de schoenen niet beschadigt.