Winkels

Je hebt nog geen favoriete winkel

Alle winkels
nl Nederlands fr français

Retourneren

Zitten de schoenen niet goed, is het de verkeerde maat, vind je de kleur van je nieuwe tas toch niet zo mooi…? Geen probleem, je kan je aankoop gratis retourneren in België binnen de 30 dagen na ontvangst.

Veelgestelde vragen

Vanuit België kan je jouw artikel ongedragen en onbeschadigd binnen de 30 dagen gratis retour zenden. Je hoeft enkel het retourformulier in te vullen en dan zorgen wij graag voor de terugbetaling. Ook artikels aangekocht tijdens acties of solden kunnen geretourneerd worden.

  • Retourneren via een Torfs-winkel: Vergeet dan zeker niet je verzendbevestigingsmail bij de hand te houden.

  • Retourneren naar onze webshop via bpost: In de verzendbevestigingsmail vind je het retourlabel, en het retourformulier terug. We vragen je deze af te printen, het retourformulier ingevuld in de doos te stoppen en het retourlabel aan de buitenkant van de doos te bevestigen. Je kan het pakketje zo bij je lokaal postkantoor laten scannen en kosteloos terug naar ons opsturen. Van zodra wij het pakketje ontvangen sturen we je een retourbevestiging via e-mail en zorgen wij voor de terugbetaling of omruiling.

    Ben je niet in de mogelijkheid je documenten te printen, laat dan je retourbarcode scannen in je postpunt en print het label kosteloos ter plekke. Je kan dit op de doos kleven alvorens het in te leveren voor retour.

  • Retourneren via een bpost pakketautomaat: bpost beschikt ook over tal van pakjesautomaten. Met het retourformulier in de box en het retourlabel op je doos geplakt kan je ook het label aan de automaat scannen, een locker kiezen en je pakje er veilig in opbergen. bpost zorgt er dan voor dat dit bij ons terecht komt.


  • Wil je graag je aankoop retourneren vanuit een ander land dan België, dan kan je het retourneren per post op jouw kosten.

    Retouradres:

    Distributiecentrum Schoenen Torfs
    Afschrijverslaan 2
    9140 Temse

    Retourneer je meerdere verzenddozen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Op je retourformulier kan je aanduiden of je een terugbetaling of tegoedbon wenst. Indien je een gedeelte betaalde met een bon, krijg je bij retour een nieuwe bon met dezelfde waarde. Indien je met een B2B bon betaalde, krijg je het bedrag opnieuw terug in een bon.

Moet ik mijn retourformulier printen?

Het printen van je retourformulier is in 2 gevallen noodzakelijk:

  1. Je deed je betaling in de winkel. In dit geval beschikken we je niet over je betaalgegevens. Vergeet zeker niet het retourformulier ingevuld mee met je artikel terug te sturen en hierop je IBAN en BIC code te vermelden. Zo hebben wij meteen de juiste betaalgegevens ter beschikking om de terugbetaling zo snel mogelijk in orde te brengen.

  2. Je wenst een andere wijze van terugbetaling dan de originele manier van betaling. Print het retourformulier af en duid aan op het retourformulier indien je liever een tegoedbon krijgt om op een volgende gelegenheid een aankoop mee te betalen. Ben je niet in de mogelijkheid om je retourformulier te printen? Neem dan contact op met klantenservice via het contactformulier

Je kan jouw aankoop op twee manieren omruilen, mits het gewenste artikel nog voorradig is.

Omruilen via een Torfs-winkel: om je artikel om te ruilen, hebben we in de winkel jouw factuur en het artikel nodig.

Omruilen via de webshop: vul hier het omruilingsformulier in om je omruiling aan te vragen. Daarna kan je jouw pakket retourneren via Bpost. Van zodra wij jouw order goed ontvangen hebben, versturen we het nieuwe artikel.

Stuur je jouw artikel binnen de 30 dagen na levering onbeschadigd en ongedragen retour? Dan betalen we jou graag terug. Ook artikels aangekocht tijdens acties of solden kunnen geretourneerd worden.

Tip: pas je schoenen binnenshuis op een propere ondergrond, zodat je de schoenen niet beschadigt.